Reklamační řád
Reklamační řád pro e-shop Autobattery.cz
Identifikační údaje:
- Název společnosti: FULMO unit, s.r.o.
- IČ: 06256414
- DIČ: CZ06256414
- Sídlo: Korunní 2569/108, Vinohrady (Praha 10), 101 00 Praha
- Zápis v obchodním rejstříku: Městský soud v Praze, oddíl C, vložka 278011
Kontaktní údaje:
- Email: fulmo.unit@seznam.cz
- Telefon: +420 607 174 328
Provozovna:
- Adresa: Budějovická 143, 252 42 Jesenice u Prahy
Práva a povinnosti z vadného plnění
A. Obecná pravidla pro všechno zboží
1. Odpovědnost za vady zboží: Pokud má zboží při převzetí nedostatky (např. neodpovídá ujednanému popisu, druhu, množství, jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným vlastnostem, není vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, není dodáno s ujednaným příslušenstvím, pokyny k použití včetně návodu k montáži nebo instalaci; neodpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu), jedná se o vady, za které prodávající odpovídá.
2. Výjimky: Prodávající neodpovídá za vady, pokud kupujícího před uzavřením smlouvy upozornil, že se některá vlastnost liší, a s tím výslovně souhlasil.
3. Lhůta pro uplatnění reklamace: Kupující může vadu vytknout nejpozději do dvou let od převzetí zboží. Lhůta je u použitého zboží zkrácena až na jeden rok.
4. Způsob odstranění vady:
- Kupující může požadovat opravu nebo dodání nové věci bez vad.
- Prodávající může odstranit vadu, pokud to není nepřiměřeně nákladné nebo nemožné.
- Pokud nelze vadu odstranit či jde o nepřiměřené náklady, kupující má právo na slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
5. Vady způsobené nesprávnou montáží/instalací: Prodávající odpovídá za vady způsobené nesprávnou montáží, pokud byla provedena na jeho žádost nebo váží-li se k dodanému nesprávném návodu.
6. Vyloučení odpovědnosti: Prodávající neodpovídá za vady:
- způsobené kupujícím,
- vzniklé běžným opotřebením,
- odpovídající míře používání u použitého zboží.
B. Specifická pravidla pro autobaterie
Na všechny autobaterie poskytujeme záruku na dobu 2 let od data prodeje.
1. Uplatnění reklamace na autobaterie:
- Jestliže se vyskytne na výrobku výrobní závada v průběhu záruční doby, je potřeba reklamaci uplatnit neprodleně po zjištění závady.
2. Průběh reklamace podle doby zjištění závady:
- Při převzetí:
- Příjemce zásilky je povinen si při převzetí zásilku prohlédnout a při zřejmých znatelných poškozeních tato poškození reklamovat u zasílatele. O rozsahu poškození nebo částečné ztrátě obsahu zásilky musí být sepsán ihned zápis o škodě. Zasílatel je povinen takový zápis sepsat.
- Při dalším využívání výrobku:
- Jestliže se vyskytne na výrobku výrobní závada v průběhu záruční doby, je potřeba uplatnit reklamaci neprodleně po zjištění závady, a to osobně na výdejním místě naší společnosti.
3. Doklad o koupi: Každou reklamaci je potřeba dokladovat potvrzením o koupi.
4. Oprávněná reklamace: Pokud bude případná reklamace posouzena jako oprávněná a vada bude neopravitelná, poskytneme Vám novou autobaterii jako náhradu.
5. Zánik záruky: Záruka zaniká uplynutím záruční doby nebo při nedodržení předpisů na skladování, uvedení do činnosti, provoz a ošetřování autobaterie, při jejím mechanickém poškození. Záruka se také nevztahuje na závady způsobené vadným elektrickým zařízením vozidla a nesprávným užitím. Není možné reklamovat autobaterii vybitou, dlouhodobě nevyužívanou, po uplynutí záruční doby nebo autobaterii, která vykazuje znaky ukončené životnosti bez vlivu výrobní vady, nebo nedostatečně nabitou autobaterii, u které došlo k zamrznutí elektrolytu.
Vyřízení reklamace
1. Uplatnění reklamace: Kupující by měl reklamaci uplatnit ihned po zjištění vady. Při uplatnění reklamace uvede své kontaktní údaje, popis závady a svůj požadavek na způsob vyřízení reklamace.
Formulář ke stažení ZDE.
2. Místo uplatnění reklamace: Reklamaci lze uplatnit v provozovně na adrese Budějovická 143, 252 42 Jesenice u Prahy. Provozovna zajistí přítomnost pracovníka odpovědného za vyřizování reklamací po celou provozní dobu. Reklamované zboží se musí doručit osobně nebo zaslat na adresu provozovny: Budějovická 143, 252 42 Jesenice u Prahy.
3. Prokázání nákupu: Kupující je povinen prokázat nákup zboží dokladem o koupi.
4. Lhůta pro vyřízení reklamace: Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. Kupující bude informován na uvedené kontaktní údaje.
5. Potvrzení o reklamaci: Prodávající vydá kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení s datem uplatnění, obsahem reklamace a požadovaným způsobem jejího vyřízení.
6. Náklady spojené s reklamací: U oprávněné reklamace má kupující nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů.
7. Potvrzení vyřízení reklamace: Prodávající vydá potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
8. Nápravna reklamační možnosti: Kupující má právo požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud prodávající neodstranil vadu věci dochvilně nebo způsobem, který by neznamenal značné obtíže pro kupujícího.
Závěrečná ustanovení
-
Reklamační řád byl vypracován ve smyslu občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.
-
Reklamace se vyřizují v souladu s tímto reklamačním řádem, občanským zákoníkem, zákonem o ochraně spotřebitele a dalšími příslušnými právními předpisy.
-
Tento reklamační řád je doplněn zněním aktuálních Obchodních podmínek, které jsou dostupné na adrese https://www.autobattery.cz/obchodni-podminky/ a které v případě objednávky obdržíte automaticky do emailu jako přílohu PDF.
-
Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 1.2.2021.