WET
Průvodce technologiemi baterií: WET, EFB a AGM
Průvodce technologiemi baterií: WET, EFB a AGM
Základní technologie: WET (zaplavená)
WET je označení pro klasický a nejrozšířenější typ olověného akumulátoru. Název "mokrý" odkazuje na jeho konstrukci, kde jsou olověné desky zcela ponořeny v kapalném elektrolytu. Drtivá většina moderních WET baterií je již z výroby pevně uzavřená a zcela bezúdržbová.
Je to léty prověřená a spolehlivá technologie, která představuje ideální volbu pro většinu starších vozů a vozidel se standardní elektrickou výbavou bez systému Start-Stop.
Proč moderní vozy potřebují víc?
Moderní automobily, zejména ty se systémem Start-Stop a vysokou spotřebou energie, kladou na baterii extrémní nároky. Neustálé vypínání motoru a napájení palubní sítě (tzv. cyklická zátěž) by klasickou WET baterii velmi rychle zničilo. Proto byly vyvinuty pokročilejší technologie.
Vylepšená verze WET baterie, kde speciální polyesterová síťka na deskách zvyšuje cyklickou odolnost. Je to ideální a cenově efektivní řešení pro vozy se základním systémem Start-Stop.
Prémiová technologie, kde je elektrolyt nasáknutý ve separátorech ze skelného vlákna. Nabízí maximální výkon, extrémní odolnost a schopnost rychle přijímat energii, což je klíčové pro vozy s pokročilým Start-Stop systémem a rekuperací brzdné energie.
Rychlé srovnání
Technologie | Vhodné pro | Klíčová výhoda |
---|---|---|
WET | Starší vozy bez Start-Stop | Osvědčená technologie, nízká cena |
EFB | Vozy se základním Start-Stop | Vysoká cyklická odolnost |
AGM | Pokročilý Start-Stop, rekuperace | Maximální výkon a životnost |